Näkyvyyttä
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print

Näkyvyyttä – Yrittäjän blogi

Ystävänpäivän aikoihin oli FB, Instagram ja päivälehdet täys kaikenlaisia ilmoituksia ja tarjouksia. Kaksi yhden hinnalla, Muista ystävää -slogania ja sydäntä pullan/leivän/kukan/hiekkarannan ja lumen muodossa. Itselle, hänelle, perheelle tai vaikka koko luokalle. Se oli ehdottomasti mainosten pikkujoulu helmikuun hankien aikaan. Suomessa vielä tosi laajalle yleisölle, kun päivä ei ole suunnattu vain rakastetulle vaan myös ystäville.

Miten saan näkyvyyttä?

Se tuli selväksi ja näkyväksi. Ja niin asia tuli minullekin ajankohtaiseksi tai siihen heräsin. Miten minut ja tuotteeni huomattaisiin? Mistä minut muistettaisiin? Miksi juuri minun tuotteeni ostettaisiin? Miten saan näkyvyyttä? Ei vain Ystävänpäivänä vaan pitkin vuotta.

Asia jäi mieltäni askarruttamaan. Lähiympäristöni olen jo käynyt läpi ja toivon, että suusta suuhun mainonta toimisi. On toiminutkin. Tuotteisiin olen kiinnittänyt yhteystietoni ja isolla nimeni. Tapahtumat eli neulontakursseistani olen ilmoitellut paikallisliikkeiden ilmoitustauluilla ja kirjaston aulassa. Uskaltauduin jopa ystäväni Millan ja minun lenkkipolun varteen muutaman ilmoituksen jättämään. Mutta kun niitä lapsuuden puisia lyhtypylväitäkään ei enää ole, eikä kai jokamiehenoikeutta niihin ilmoituksiaan nitoa. On siis keksittävä muita keinoja, kun lehtimainontaan ei ole varaa. Siis valtakunnallisiin. Paikallislehti on vielä to do -listalla.

Olen saman asian kanssa pallotellut lähikuntani naisyrittäjien kanssa sekä muutamassa nettiyhteisöissä. Useammalla tuntuu olevan samat ongelmat. Ensin, mutta syvemmällä mentäessä, ratkaisut ovat olleet erilaisia. Se on niin alasta kiinni. Ja kun olen näin alussa, niin heti ei voi lähteä hinnalla kilpailemaan.

Pitkäaikaista huomiota

Sydämen sijaan tuotemerkkini on hyvin esillä, mutta että kaksi yhden hinnalla? Ei, se ei ole kestävää tuotteen esille tuomista tai muutenkaan kannattavaa. Täytyy olla jokin muu muoto kuin alennus tai ylipäätään hinnalla kikkailu, kun haluan näkyvyyttä enkä hetkittäistä huomiota. Ja haluaisin paikallista näkyvyyttä, jos ajattelen kurssejani ja toisaalta rajatonta, kun on kysymys tuotteistani. Katse kääntyy tietokoneeseen ja sen mahdollisuuksiin. Ja mietintään; miten minä hakisin tietoa, jos jonkin tuotteen tai palvelun haluaisin ja vielä parempi, miten jonkun tuotteen huomioisin, jos en edes tiedä sellaista olevan tai sellaista kaipaavaani. Kaipa aloittaisin netistä. Nettisivustosta ja Facebookista.

Aloitan taas Avaimet menestykseen.fi sivustosta. Luen Yritysneuvojan blogiotsikot. Sieltä löytyy taloutta, mutta nyt haluan näkyvyyttä. Klikkaan kumppanuusblogeja. Heureka! Digisampo, tietoa Facebook mainonnasta. Se on sitä mitä tarvitsen. Paikallista ja suurelle levikille. Mutta miten sen teen, ilman maailmanlaajuista juhlapäivää, sydämiä tai alennuksia? Otan selvää.

Tykkään, kun voin ensin lukea ja mutustella tarvettani. Se syvenee ja kirkastuu. Ja kun otan yhteyttä tähän yritykseen, luottoyrityksen suosittelemaan, tiedän jo alustavat tarpeeni; miten, mistä ja miksi ovat kysymykseni. Ja etenkin se, kuinka sen teen valitsemassani mainosalustalla, facebookissa. Digimarkkinointi, neulominen ja kutomiskurssit ovat niin tätä päivää. Ja jos minä sen jo tiedän, niin tietää kohta moni muukin. Digimaailma ja Saaran neuleet, here we come!

Lataa heti PIKAOPAS MENESTYKSEEN

Opas auttaa sinua kehittämään osaamistasi liiketoiminnan hoitamisessa tuloksellisempaan suuntaan.

Tilaa uusimmat jutut sähköpostiisi

TESTAA YRITTÄJÄKUNTOSI

Tiedätkö, mitkä yrittäjäominaisuudet ovat vahvuuksiasi? Mitä ominaisuuksia kannattaisi kehittää?

Piditkö jutuista? Jaa myös muille ja käy tykkäämässä, kiitos!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Lisää mielenkiintoista luettavaa

katetuottolaskenta

Katetuottolaskennalla parempi tuloksentekokyky

Katetuottolaskennan avulla yritys voi seurata kannattavuuttaan ja suunnitella keinoja kannattavuutensa parantamiseksi. Katetuottolaskennassa lähtökohtana on kustannusten jakaminen muuttuviin ja kiinteisiin kustannuksiin. Myyntikate on myyntituottojen ja muuttuvien kustannusten erotus. Kun myyntikatteesta vähennetään yrityksen kiinteät kustannukset, saadaan yrityksen käyttökate. Yritystoiminnan tavoitteena on tuottaa

Lue lisää »
sairastupa

Sairastupa – Yrittäjän blogi

Inkivääriä, sitruunaa, hunajaa ja kiehuvaksi keitettyä vettä. Nenäliinoja, villasukat ja moneen kertaan kaulan ympäri kierrettävä villainen kaulaliina. Ei riitä. Tarvitsen boleron. Villaisen, ei kutisevan ja mieluiten kauniin värisen nuhanenän mieltä virkistämään. Kaikkea löytyy omasta takaa, vaan ei kunnon rauhoittumisaikaa. Jos

Lue lisää »
Vieritä ylös