onnistu yrittäjänä
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print

Onnistu yrittäjänä

Suurin, ihanin ja yllättävin työjuttu, minkä olen koskaan saanut. Luen sen monasti. Ennen kahvihetkeä ja sen jälkeen. On se totta. Siinä se on, minun sähköpostissani. Olen irrota liitoksistani. Niin täpinöissä olen. Ihan laulattaa.

“Ei ole turhaa työtä, on vain työtä”, ajattelen. Kaikki johtaa johonkin. Pienetkin ponnistukset. Kyllä on kannattanut olla aktiivinen ja luova. Työ kantaa, johtaa onnistumisiin. Ihanaa.

Kiitos tuote-esittelystäsi. Oli myös mukava tavata suunnittelija/tekijä. Olemme kiinnostuneita tuotteistasi ja ottaisimme mielellämme myyntiin niitä niin kolmeen päämyymäläämme kuin kahteen kesän popup -shoppiimme. Erikoisesti olemme kiinnostuneita ponchoista ja hartiahuiveista kesä-väreissä. Palaamme asiaan tarkemmin viikon lopulla, mutta ohessa ennakkotietoja.

Tutkin ennakkotietoa. Kartoitan oman tilanteeni. Tarvikkeet, ajan ja mahdollisuuden suureen toimitukseen. On laskettava tarvikekulut ja mahdolliset hetkelliset ylimääräiset henkilökulut. Hinnoittelu on kulmakivi. Ei liian alas eikä liian ylös. Tähän tarvitsen ehdottomasti vähän apua. Avaimet menestykseen.fi valmennus. Kurkistan laatikkoon Kehitä bisnestä ja etsin sopivan moduulin. Tämä on minulle paras tapa oppia ja sisäistää yrittäjyyttä. Ja parasta on, kun sitä voi käyttää silloin kun itse haluaa ja saa sen avun mikä milloinkin askarruttaa.

Nyt minun on juurruttava faktoihin, muuten vain lennän. Ilosta, onnesta ja uuden viehätyksestä. Ja se uusi on minulle suuri tilaus. Alan tuntea itseni todelliseksi bisnesnaiseksi sekä varteenotettavaksi yrittäjäksi. Se on hyvä tunne. Mutta ensin soitan Millalle, naapurustossa asuvalle ystävättärelleni ja yrittäjällä. Jaettu ilo on aina suurempi ilo.

Puhelun riemu oli rajaton. Vain aika oli rajallinen. Vaikka uutiset ovat iloiset, vaatiivat ne myös tekoja. Ja ajattelin aloittaa heti. Energiaa virtaa ovista ja ikkunoista ja minussa se herättää luovuuden. Hallitun, hullun innostuksen, jolla on kohde, toiminta ja tavoite. Vain tuo talouspuoli vaatii keskittymistä, mutta kyllä siitäkin selvitään.

Oppia on jo tullut, varmuutta kerääntynyt ja nyt on jo taidot huomattu. Minä itse ja ostajat. Eikuin ponchon ja huivien kimppuun. Väriskaalan esittely ja tuotepakkauksen suunnittelu. Riittääkö vain brändimerkki vai kehitänkö käärön tai kenties oman pussukan? Kustannuskysymys, logistiikan merkitys ja tuotteen esillepano? Kysymyksiä ja kysymyksiä.

Ne kaikki viuhtovat mielessäni. Tällä kertaa iloisessa sekametelisopassa. Käyn netissä, Avaimet menestykseen.fi sivustolla niin sanotun suuren silmukan silmäilyn, mutta keskityn talouteen huomenna. Jääpähän huomiseksi muhimaan ne asiat, joihin apua tarvitsen. Mutta tänään, tänään nautin. Nautin siitä, että olen onnistunut. Onnistunut omassa tekemisessäni; luomaan, tuottamaan, markkinoimaan ja myymään. Se on aika temppu se. Ja minä tein sen.

Lataa heti PIKAOPAS MENESTYKSEEN

Opas auttaa sinua kehittämään osaamistasi liiketoiminnan hoitamisessa tuloksellisempaan suuntaan.

Tilaa uusimmat jutut sähköpostiisi

TESTAA YRITTÄJÄKUNTOSI

Tiedätkö, mitkä yrittäjäominaisuudet ovat vahvuuksiasi? Mitä ominaisuuksia kannattaisi kehittää?

Piditkö jutuista? Jaa myös muille ja käy tykkäämässä, kiitos!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Lisää mielenkiintoista luettavaa

Näkyvyyttä

Näkyvyyttä – Yrittäjän blogi

Ystävänpäivän aikoihin oli FB, Instagram ja päivälehdet täys kaikenlaisia ilmoituksia ja tarjouksia. Kaksi yhden hinnalla, Muista ystävää -slogania ja sydäntä pullan/leivän/kukan/hiekkarannan ja lumen muodossa. Itselle, hänelle, perheelle tai vaikka koko luokalle. Se oli ehdottomasti mainosten pikkujoulu helmikuun hankien aikaan. Suomessa

Lue lisää »
tuotemerkki

Tuotemerkki – Yrittäjän blogi

Mikä sun tuotteen nimi on? Onko sulla jo tuotemerkkiä? Kuka tämän on tehnyt? ja kysyjä alkaa etsi tuotemerkkiä ponchon niskaosasta tai helman ulko- tai sisäpinnasta. Näitä kysymyksiä on jo alkanut sadella muiltakin kuin lähiympäristöltä. Jälleenmyyjät haluaisivat tuotemerkin niin kuin markkinointi

Lue lisää »
Vieritä ylös