Tuotemerkki – Yrittäjän blogi

Mikä sun tuotteen nimi on? Onko sulla jo tuotemerkkiä? Kuka tämän on tehnyt? ja kysyjä alkaa etsi tuotemerkkiä ponchon niskaosasta tai helman ulko- tai sisäpinnasta.

Näitä kysymyksiä on jo alkanut sadella muiltakin kuin lähiympäristöltä. Jälleenmyyjät haluaisivat tuotemerkin niin kuin markkinointi yhteistyökumppanini. Siis nettisivuston ja Facebook sivun tekijä. Sanalla villasukka ei kovin pitkälle pötki. Olisihan se tietysti helpompi puhua nimellisistä tuotteista, niin tiedettäisiin kenen neuleista ja muista villatuotteista on kysymys. Yleisnimi on vain yleisnimi.

Maailmanvalloittajaksi nimellä

Tästä en selviä yksin. Muodostan ajatusriihen sinne missä vaikutan. Nuorison kesken keittiössä, Millan kanssa lenkkipolulle tai heittelen sanoja kissalleni Maijalle ja luen ääneen kirjekuoren reunaan sipaistuja substantiiveja koiralleni Matille. Joskus tekstaan ehdotuksiani kavereilleni ja facesta löytyy hyviä ryhmiä sparraajiksi ja ideoiden pompottamiseksi. Ongelmaksi ja onneksi on kääntynyt sana villa. Se tulee niin monessa muodossa esille. Villapusero, villamyssy, villahuivi. Ja peruskysymys on suuntaanko markkinat vain kotimaahan vai myös maailmanlaajuisesti. Vastaus on jälkimmäinen. Aion valloittaa maailman. Ja silloin nimen tulisi olla sen mukainen. Maailmanvalloittajan.

Villa on suomeksi juuri sitä, mitä tuotteeni sisältää. Villaa. Mutta toisaalta, olen ajatellut, että joukkoon mahtuisi muitakin raaka-aineita. Bambusta ja pellavasta tehtyä lankaa ja niistä erilaisia tuotteita. Sitten joskus. Nimen tulisi olla ytimekäs, yksinkertainen, helppo ja nimenomaan minun mallistoni tuotteisiin viittaava. Haluan, että minut muistetaan. Saara. Sillä näitä saa vain minulta. Saaralta. Saaran villa. Vai jos olisinkin tuotetalo Saara’s Villa.

Heureka. Sehän on siinä. Nimessä on sana villa. Se on leikkisästi Saaran nimeen liitetty niin, että siitä saa tarinan. Tarinan suomen kielen villa – sanasta yhdistettynä tuotetalliin tai taloon tai kuinka sen nyt haluaakin visualisoida. Ihanaa, mulla on nimi. Helppo kielellä kuin kielellä ja siinä on juju. Ja se tuntuu omalta, omaan suuhun sopivalta.

Nyt nimi kiertoon muidenkin koemutusteluun ja sitten alkaakin suuri seikkailu.

Brändin kehittäminen. Mahtavaa. Nimellä on merkitystä.

Lataa heti PIKAOPAS MENESTYKSEEN

Opas auttaa sinua kehittämään osaamistasi liiketoiminnan hoitamisessa tuloksellisempaan suuntaan.

Tilaa uusimmat jutut sähköpostiisi

TESTAA YRITTÄJÄKUNTOSI

Tiedätkö, mitkä yrittäjäominaisuudet ovat vahvuuksiasi? Mitä ominaisuuksia kannattaisi kehittää?

Piditkö jutuista? Jaa myös muille ja käy tykkäämässä, kiitos!

Lisää mielenkiintoista luettavaa

päivän pääsärky

Päivän päänsärky – Yrittäjän blogi

Tänään on tartuttava härkää sarvista tai oikeammin ajatella asioita niiden oikeilla nimillä. Kun tulopuoli on vielä vähissä, tosi vähissä ja karsitut kiinteät kulut vain juoksevat, on orastava päänsärky lievä ilmaisu. Etenkin kun se on jatkuvaa. Päänsärky sekä menopuoli. Särkylääke ei

Lue lisää »
kirjanpitäjä-tilitoimisto

Minä itse, kirjanpitäjä vai tilitoimisto – Yrittäjän blogi

On aika miettiä delegointia ja priorisointia Yrittäjän aika on rajallista. Sen olen jo tässä pienessä ajassa huomannut.Omat resurssini olen pääpiirteittäin kartoittanut ja lapsityövoiman. Näin leikkisästi sanottuna. Myönnän, nuorisoa olen käyttänyt vie mennessäs, tuo tullessas – menetelmää ajatellen, lähinnä postitusasioiden hoidossa.

Lue lisää »
työpaikkani yrittäjänä

Yrittäjän ominaisuuksia – Yrittäjän blogi

  Työpaikkani yrittäjänä On se kumma, kun saattaa mennä vuosia ja ei oikein edes ajattele itseään. Tai jos ajattelee, on se usein hyvin ulkokultaista. Vaihdanko hiusmallia tai -väriä. Tai tulee tarkkailtua painoa ja jos jotain muuttaa, niin korkeintaan juuston rasvaprosenttia

Lue lisää »

Hei, odota hetkinen!

Saat 10 € etusetelin tutustumistarjouksena

Tilauksesi onnistui, käy katsomassa sähköpostisi!

Vieritä ylös