tuotemerkki
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print

Tuotemerkki – Yrittäjän blogi

Mikä sun tuotteen nimi on? Onko sulla jo tuotemerkkiä? Kuka tämän on tehnyt? ja kysyjä alkaa etsi tuotemerkkiä ponchon niskaosasta tai helman ulko- tai sisäpinnasta.

Näitä kysymyksiä on jo alkanut sadella muiltakin kuin lähiympäristöltä. Jälleenmyyjät haluaisivat tuotemerkin niin kuin markkinointi yhteistyökumppanini. Siis nettisivuston ja Facebook sivun tekijä. Sanalla villasukka ei kovin pitkälle pötki. Olisihan se tietysti helpompi puhua nimellisistä tuotteista, niin tiedettäisiin kenen neuleista ja muista villatuotteista on kysymys. Yleisnimi on vain yleisnimi.

Maailmanvalloittajaksi nimellä

Tästä en selviä yksin. Muodostan ajatusriihen sinne missä vaikutan. Nuorison kesken keittiössä, Millan kanssa lenkkipolulle tai heittelen sanoja kissalleni Maijalle ja luen ääneen kirjekuoren reunaan sipaistuja substantiiveja koiralleni Matille. Joskus tekstaan ehdotuksiani kavereilleni ja facesta löytyy hyviä ryhmiä sparraajiksi ja ideoiden pompottamiseksi. Ongelmaksi ja onneksi on kääntynyt sana villa. Se tulee niin monessa muodossa esille. Villapusero, villamyssy, villahuivi. Ja peruskysymys on suuntaanko markkinat vain kotimaahan vai myös maailmanlaajuisesti. Vastaus on jälkimmäinen. Aion valloittaa maailman. Ja silloin nimen tulisi olla sen mukainen. Maailmanvalloittajan.

Villa on suomeksi juuri sitä, mitä tuotteeni sisältää. Villaa. Mutta toisaalta, olen ajatellut, että joukkoon mahtuisi muitakin raaka-aineita. Bambusta ja pellavasta tehtyä lankaa ja niistä erilaisia tuotteita. Sitten joskus. Nimen tulisi olla ytimekäs, yksinkertainen, helppo ja nimenomaan minun mallistoni tuotteisiin viittaava. Haluan, että minut muistetaan. Saara. Sillä näitä saa vain minulta. Saaralta. Saaran villa. Vai jos olisinkin tuotetalo Saara’s Villa.

Heureka. Sehän on siinä. Nimessä on sana villa. Se on leikkisästi Saaran nimeen liitetty niin, että siitä saa tarinan. Tarinan suomen kielen villa – sanasta yhdistettynä tuotetalliin tai taloon tai kuinka sen nyt haluaakin visualisoida. Ihanaa, mulla on nimi. Helppo kielellä kuin kielellä ja siinä on juju. Ja se tuntuu omalta, omaan suuhun sopivalta.

Nyt nimi kiertoon muidenkin koemutusteluun ja sitten alkaakin suuri seikkailu.

Brändin kehittäminen. Mahtavaa. Nimellä on merkitystä.

Lataa heti PIKAOPAS MENESTYKSEEN

Opas auttaa sinua kehittämään osaamistasi liiketoiminnan hoitamisessa tuloksellisempaan suuntaan.

Tilaa uusimmat jutut sähköpostiisi

Haluatko tietää lisää?

Olemme koonneet lukijoidemme suosituimmat kysymykset vastauksineen yksiin kansiin käteväksi vinkkivihkoksi!

Piditkö jutuista? Jaa myös muille ja käy tykkäämässä, kiitos!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Lisää mielenkiintoista luettavaa

onnistu yrittäjänä

Onnistu yrittäjänä

Suurin, ihanin ja yllättävin työjuttu, minkä olen koskaan saanut. Luen sen monasti. Ennen kahvihetkeä ja sen jälkeen. On se totta. Siinä se on, minun sähköpostissani. Olen irrota liitoksistani. Niin täpinöissä olen. Ihan laulattaa. “Ei ole turhaa työtä, on vain työtä”,

Lue lisää »
kuinka valita yritykselle sopiva kasvustrategia

Kuinka valita yrityksen kasvustrategia?

Yritysten kasvusta ja kasvumahdollisuuksista puhutaan nykyään paljon, välillä jopa painostukseen asti. Pitäisi kasvaa ja kehittyä, mutta kuinka? Kaikki yritykset eivät kasva samalla tavalla, sillä yrityksen kasvustrategia tulee valita niin, että se tukee omaa liiketoimintaa ja tavoitteita. Myös erilaiset rahoitusmahdollisuudet vaikuttavat

Lue lisää »
Uuden vuoden lupauksen lunastus

Uuden vuoden lupaus – Yrittäjän blogi

Uuden vuoden vaihde meni Millan ja lasten kanssa. Nuoriso tosin ramppasi sisään ja ulos. Kerran huikkasivat, Milloin valetaan tinat? Ei valettu. EU ja muut säännökset estivät eli se touhu olkoon muistoissa. Ihan hyvä. Ja keskiyöllä oli koko tienoo pihalla. Olihan niitä, raketteja,

Lue lisää »
Vieritä ylös